
Свою діяльність вчителі кафедри спрямовують на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання та виховання дітей, а головне - на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.
У процесі роботи виправдали себе такі форми як моделювання уроків і проведення їх у мультимедійному класі, розвиток здібностей і природних обдарувань учнів, підвищення в учнів мотивації до навчання, розробка складних тем програми, ознайомлення вчителів із досягненнями психолого-педагогічної науки, прогресивним педагогічним досвідом, огляд новинок педагогічної та методичної літератури.
Робота членів кафедри відзначається активним упровадженням інтерактивних технологій. Найчастіше використовуються методи: «прес», «коло ідей», «мозковий штурм», симулятивні ігри та рольові ігри, робота у творчих групах. Учні школи беруть активну участь у Всеукраїнських конкурсах знавців англійської мови ‘Puzzle', ‘Greenwich' та німецької мови «Орлятко».
Напрями роботи вчителів кафедри: пошук шляхів підвищення ефективності уроку та професійної майстерності педагога, його відповідальності за навчання і виховання підростаючого покоління, підготовки учнів до життя; використання сучасних інформаційних технологій при навчанні іноземній мові; підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови за допомогою комп'ютерних технологій; творче опрацювання програмового матеріалу на основі використання різновидів лексичних, граматичних та мовленнєвих вправ; ефективні види діяльності на уроці, що допомагають активізувати пам'ять, увагу, уяву, знання, збагатити словниковий запас, оживити матеріал підручника для досягнення найкращих результатів в оволодінні англійською мовою; нові методичні підходи у навчанні учнів англійській мові; підбір аудіо-відео матеріалів для початкових, середніх та старших класі; підготовка груп учнів-старшокласників екскурсоводів для проведення екскурсій у шкільних музеях англійською мовою; проведення пошукової роботи, збір країнознавчих матеріалів з метою використання матеріалу на уроках і в позаурочний час; здобування навиків ділової мови на уроках та заняттях курсів за вибором; активізація роботи щодо обладнання навчальних кабінетів; удосконалення проведення предметного тижня.
На кафедрі працюють 18 вчителів: вчитель-методист - 2, старший вчитель - 2, спеціаліст вищої категорії - 3, спеціаліст І категорії - 2, спеціаліст ІІ категорії - 4, спеціаліст - 5.
У рамках освітнього стажування в Фінляндії представником нашого закладу — вчителем англійської мови Стукаленко Лілією Василівною — було здійснено візити до низки навчальних закладів різних рівнів: початкових шкіл Тавастіла (м. Котка), Коріа і Напа (м. Коувола), загальноосвітніх шкіл Лауріцала (м. Лаппеенранта), Паппілансалмі (м. Хаміна), спеціалізованої школи Калеванкангас (м. Міккелі), а також старшої школи Lappeenrannan Lyseon lukio (м. Лаппеенранта).
Початкові школи відзначилися відкритістю освітнього середовища, акцентом на добробут учнів, гнучким поєднанням гри та навчання. Освітній процес організовано відповідно до індивідуального темпу розвитку кожної дитини з увагою до емоційної підтримки та активною співпрацею з родинами.
У загальноосвітніх школах Lauritsala та Pappilansalmi реалізовано сучасні підходи до навчання й педагогічної взаємодії. Сприятлива психологічна атмосфера, підтримка ініціативи учнів, партнерство між учителями й адміністрацією формують простір довіри, де розвиток особистості кожної дитини є пріоритетом.
Kalevankangas School (м. Міккелі) стала прикладом інклюзивної школи з високим рівнем підтримки для дітей з особливими освітніми потребами. Індивідуалізоване навчання, міждисциплінарна співпраця та акцент на психологічну безпеку забезпечують якісну освіту незалежно від індивідуальних особливостей учнів.
Lappeenrannan Lyseon lukio продемонструвала академічну автономію, гнучкість у виборі навчальних курсів та культуру, що сприяє розвитку критичного мислення, відповідальності та самостійності серед старшокласників.
Ознайомлення з роботою фінських шкіл дозволило глибше зрозуміти, як освітня система, побудована на принципах довіри, професійної автономії педагогів та дитиноцентризму, сприяє не лише академічному успіху, а й формуванню гуманістичних цінностей. Отриманий досвід може слугувати джерелом натхнення для впровадження нових підходів до розвитку освіти в Україні — гнучкої, інклюзивної та орієнтованої на потреби кожної дитини.
Маємо чудову новину! Вчителька англійської мови нашого ліцею Балух Ольга здобула перемогу у престижному конкурсі для українських педагогів, організованому платформою Go Global у співпраці з VOA Learning English.
Ольга Володимирівна представила неймовірно креативну роботу на тему фестивалю вареників, який відбувся у закладі. Її підхід до викладання англійської мови був відзначений журі за оригінальність і глибоке сприяння міжкультурному розумінню. Завдяки її ідеям було розроблено універсальний конспект уроку, який тепер доступний для використання вчителями з різних країн світу!
Вареники, українська гостинність і тепла атмосфера фестивалю стали яскравим прикладом того, як через традиції можна відкривати світові багатство української культури та водночас удосконалювати знання англійської мови.
Ознайомитись з матеріалами та самою роботою можна за посиланням:
👉 A Taste of Unity – VOA Learning English
Щиро пишаємося нашою колегою і бажаємо Ользі Володимирівні нових звершень, натхнення та ще більше яскравих перемог!