Тиждень розвитку мовної компетентності - «Мова реакцій: як говорить речовина»

🌏Третій день тижня розвитку мовної компетентності відбувся під символічною назвою «Мова реакцій: як говорить речовина». Назва стала відправною точкою для роздумів про взаємозв’язок між мовою та навколишнім світом. Учасники досліджували, як можна пізнавати світ, описувати явища та формулювати власні висновки за допомогою слова. День пройшов у форматі інтегрованих завдань, що стимулювали критичне мислення, мовну виразність і допитливість.

🫁Сьогодні Гусак Тетяна провела у 3-Б класі захопливий урок "Я пізнаю світ", присвячений дивовижній дихальній системі людини. Інтелектики, як справжні дослідники, вирушили в уявну подорож всередину нашого тіла, щоб дізнатися, як саме ми дихаємо. Діти активно ділилися своїми думками чому дихання таке важливе для нас, і разом дійшли висновку, що повітря дає нам кисень, необхідний для життя кожної клітинки нашого організму. Розглянули основні органи дихальної системи, вчилися правильно дихати, обговорили, чому важливо дихати носом, а не ротом.Урок видався дуже пізнавальним та інтерактивним. Інтелектики краще зрозуміли, як влаштована їхня дихальна система і як про неї дбати!

🧪У вівторок до нашого ліцею завітали Ганна та Юлія, студентки Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова та провели для учнів 8-А, 8-В класів цікавий і корисний тренінг «Операція: Вакцинація» . Учні отримали важливу інформацію про здоров’я та профілактику хвороб, про способи захистити себе та інших, про силу поінформованого вибору. Приємна і тепла зустріч відбулась з випускницею нашого закладу, а тепер студенткою медуніверситету, Ганною Сиротою.

🧠Ігор Церковний провів урок з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» у 5-В класі на тему «Хто керує процесами в нашому тілі. Нервова система. Гормони. Біологічні терміни та їх значення». Під час уроку учні дізнались як організована нервова система, як працює рефлекторна дуга, як впливають гормони на організм людини. З використанням штучного інтелекту згенерували декілька прикладів різних рефлекторних дуг у людини, замалювали схему в зошиті, склали розповіді про нові біологічні терміни, щоб краще зрозуміти їхзначення («Дивовижний комп’ютер під назвою мозок», «Основні будівельні блоки та швидкі шляхи нашої нервової системи», «Хімічні посланці, які керують багатьма процесами у нашому тілі»).

🌳На уроці української літератури у 5-А класі учні разом із вчителькою Валентиною Канюк поринули у світ оповідання Григора Тютюнника «Дивак». Школярі не лише познайомилися з головним героєм і його особливим сприйняттям природи, а й провели справжній "діалог із лісом" — кожен мав уявити себе листочком, струмком чи сонячним променем і від імені природи звернутися до людей. Одним із креативних моментів став “експрес-театр”: діти в парах інсценізували короткі епізоди з оповідання, передаючи мовою жестів і міміки емоційний стан героя. Це допомогло глибше зрозуміти, чому “диваком” його вважають люди, і як він насправді чує світ.

Урок став справжньою літературною подорожжю, яка довела: природа і мова — це частини нашого внутрішнього світу, і вони здатні гармонійно співіснувати лише тоді, коли людина вміє слухати серцем.

На уроці української мови у 5-Д класі учні під керівництвом вчителя Валентини Канюк досліджували вставні слова та сполучення слів, які допомагають передавати емоції, думки, сумніви та впевненість — словом, реакції мовлення. Усе проходило в інтерактивному форматі: діти працювали в мінігрупах, створювали “хімічні формули речень”, де вставні слова були каталізаторами змісту. Потім грали в мовний “реактор”: хто швидше знайде і правильно виділить вставні слова у складних текстах.

А ще писали емоційні міні-листи, додаючи туди вставні конструкції, щоб висловити свої справжні почуття. Так, через практику і гру, п’ятикласники зрозуміли: вставні слова — це не зайві елементи, а енергетичні частинки нашого мовлення!

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Міжбуквенний інтервал
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування