
Фінська система освіти в дії !!!
Фінська система освіти в дії: досвід відвідання шкіл у містах Котка, Лаппеенранта, Хаміна, Коувола та Міккелі.
У рамках освітнього стажування в Фінляндії представником нашого закладу — вчителем англійської мови Стукаленко Лілією Василівною — було здійснено візити до низки навчальних закладів різних рівнів: початкових шкіл Тавастіла (м. Котка), Коріа і Напа (м. Коувола), загальноосвітніх шкіл Лауріцала (м. Лаппеенранта), Паппілансалмі (м. Хаміна), спеціалізованої школи Калеванкангас (м. Міккелі), а також старшої школи Lappeenrannan Lyseon lukio (м. Лаппеенранта).
Початкові школи відзначилися відкритістю освітнього середовища, акцентом на добробут учнів, гнучким поєднанням гри та навчання. Освітній процес організовано відповідно до індивідуального темпу розвитку кожної дитини з увагою до емоційної підтримки та активною співпрацею з родинами.
У загальноосвітніх школах Lauritsala та Pappilansalmi реалізовано сучасні підходи до навчання й педагогічної взаємодії. Сприятлива психологічна атмосфера, підтримка ініціативи учнів, партнерство між учителями й адміністрацією формують простір довіри, де розвиток особистості кожної дитини є пріоритетом.
Kalevankangas School (м. Міккелі) стала прикладом інклюзивної школи з високим рівнем підтримки для дітей з особливими освітніми потребами. Індивідуалізоване навчання, міждисциплінарна співпраця та акцент на психологічну безпеку забезпечують якісну освіту незалежно від індивідуальних особливостей учнів.
Lappeenrannan Lyseon lukio продемонструвала академічну автономію, гнучкість у виборі навчальних курсів та культуру, що сприяє розвитку критичного мислення, відповідальності та самостійності серед старшокласників.
Ознайомлення з роботою фінських шкіл дозволило глибше зрозуміти, як освітня система, побудована на принципах довіри, професійної автономії педагогів та дитиноцентризму, сприяє не лише академічному успіху, а й формуванню гуманістичних цінностей. Отриманий досвід може слугувати джерелом натхнення для впровадження нових підходів до розвитку освіти в Україні — гнучкої, інклюзивної та орієнтованої на потреби кожної дитини.