
“Фінансова абетка”
У Вінницькому ліцеї №20 розпочався Тиждень розвитку компетентності підприємливість та фінансова грамотність “Хвилями фінансів”, організованого профспільнотою вчителів суспільно-мистецького циклу. Перший день пройшов під гаслом “Фінансова абетка”, адже кожен має володіти навичками і знаннями, які дозволяють приймати обґрунтовані та ефективні рішення, використовуючи свої фінансові ресурси.
У 10-А класі учителем економіки Ярославом Шаповалом був проведений урок економіки на тему «Ринок товарів та послуг. Суб’єкти ринку та його організація». Учні активно працювали над засвоєнням понять, визначали основні функції та суб’єкти ринку. Виконували вправи на встановлення різниці між оптовою та роздрібною торгівлею та вдало інтегрували свої знання англійської мови перекладаючи терміни, щоб бути в контексті світових економічних процесів.
Учні 8-Б класу на уроці мистецтва разом з Зоєю Рафалюк аналізували художні твори епохи класицизму, висловлювали власну думку про взаємозв’язок мистецтва та фінансів. Діти дійшли висновку, що картини можуть бути не лише об’єктом мистецтва, а й вигідною інвестицією.
На уроці історії у 7-Б класі Анна Чубарова ознайомила учнів з історією валютної системи на українських землях. Обговорили, як виникли перші гроші в Києво-Руській державі, якими були розрахункові одиниці в різні історичні періоди та як еволюціонувала валюта до сучасної гривні. Під час уроку учні досліджували символи на банкнотах і монетах, дізнаючись про їхнє історичне значення та зв’язок із культурною спадщиною України. Особливу увагу було приділено символіці гривні та її ролі у формуванні національної ідентичності.
Учителем технологій Оксаною Самсонюк в 10-Б класі був проведений урок “Призначення та послідовність створення бізнес-плану”. Учениці активно працювали над послідовністю створення бізнес-плану: склали ментальну карту, визначили основні етапи послідовності створення бізнес-плану та ознайомилися з інформацією, яку необхідно врахувати при створенні подібних проєктів.
Урок української мови "Групи прикметників за значенням" у 6-Є класі учителька Ящук Людмила вдало поєднала з фінансовою грамотністю. Розповідала здобувачам освіти про шлях грошей до людини. Учні складали речення, записували схеми, підбирали епітети зі словами "гроші", "купюри", "банкноти".
На уроці математики учні 6-Є класу з Наталією Юрченко не тільки вивчали множення раціональних чисел, а й спілкувалися про акції, знижки, банківські вклади та кредити. Практичним завданням було дослідити, як розрахувати комунальні платежі.
Учні 10-В класу з Маргаритою Бабчинською на уроці громадянської освіти засвоїли основні теоретичні питання економічних знань та виконали практичні вправи. Для того, щоб зацікавити учнів питаннями фінансів, фінансової грамотності, розуміння основних питань сучасної економіки було використано матеріали Національного банку України.
Учні 6-Є класу з Ольгою Тітовою під час уроку продовжили мистецьку мандрівку, аби дізнатися, які художні техніки та засоби виразності використовують майстри портретного жанру. Створювали портрет у стилі поп-арт на основі фотографії. Аналізували роботи, провівши аукціон.