Сучасній школі сьогодні потрібний учитель, який міг би оновлювати, удосконалювати зміст своєї діяльності. Впоратися з цим завданням можна тільки за умови добре організованої і спланованої роботи методичних об'єднань, так як в системі роботи методоб'єднання одним із провідних напрямів його діяльності є підвищення педагогічної майстерності вчителя без відриву від основного місця роботи.
Найголовніше та найістотніше у методичній роботі є надання реальної, діючої допомоги вчителям у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок і вмінь, необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей.
Протягом тривалого часу на кафедрі була створена власна система роботи.
Педагогічне кредо нашого колективу: "Творчий союз учителя та учня - запорука розвитку інтелектуальної особистості учасників навчально - виховного процесу. Новаторство, творчість, професіоналізм - запорука успіху колективу".
Головне призначення методичного об'єднання вчителів словесників реалізується у такій проблемі як: «Розвиток креативності та творчої обдарованості школярів шляхом особистісно зорієнтованого використання інноваційних технологій».
З цього випливає мета методичної роботи: впровадження інноваційних технологій у процес навчання та виховання школярів; сприяння розвитку творчої обдарованості кожного учня та формування вміння креативно підходити до розв'язання поставлених задач.
Мета методичної роботи реалізовується розв'язанням таких конкретних завдань, а саме:
- формувати в учнів науковий світогляд;
- розвивати пізнавальні й творчі здібності школярів;
- формувати вміння спостерігати життя, давати оцінку фактам і явищам,висловлювати власні думки, виявляти своє ставлення до вчинків людей;
- розвивати в учнів потребу в естетичному самовдосконаленні.
Основними цілями роботи методичного об'єднання є:
- підвищення ефективності уроку з використанням інноваційних технологій;
- підвищення фахової майстерності(курси, взаємовідвідування уроків передових учителів);
- розвивати інтереси учнів до предмету(екскурсії, творчі роботи, уроки - семінари, уроки - диспути).
- розвивати творчі здібності обдарованих дітей через факультативні заняття, олімпіади;
- розвивати усне і писемне мовлення (участь у конкурсах читців, міні - виставки);
- залучати учнів до читання додаткової літератури (конференції, круглі столи).
Робота членів методоб'єднання відзначається активним упровадженням інтерактивних технологій. Найчастіше використовуються методи та прийоми: «Ажурна пилка», «Мозкова атака», «Мікрофон», робота в парах, групах.
На кафедрі працюють креативні вчителі, які з учнями відвідують музеї, театри, подорожують містами України.
На уроках та позакласних заходах активно використовують аудіо-, відеотехніку.
Учителі та учні співпрацюють: разом готуються до олімпіад та конкурсів, що проводяться у школі, районі, місті.
Робота вчителів зарубіжної літератури направлена на оновлення навчально-виховного процесу шляхом активного впровадження інноваційних технологій та вдосконалення науково-методичної роботи на уроках російської мови та зарубіжної літератури; створення оптимальних умов для розвитку та саморозвитку особистості учня, спрямованих на поліпшення розумових та фізичних можливостей, оволодіння знаннями та вміннями з основ наук.