Важливим чинником розвитку STEM-освіти у Вінницькому ліцеї №20 є тісна співпраця з кафедрою педагогіки і освітнього менеджменту Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського (https://vspu.edu.ua/faculty/pochat/kaf_pedagog/pdg.php). Завдяки співпраці з колективом викладачів, очолюваних проф. О,В. Акімовою, організація STEM-освіти в ліцеї здійснюється із забезпеченням всебічного наукового супроводу, що включає:
- Розробку сучасних методологічних підходів. Науковці кафедри педагогіки і освітнього менеджменту здійснюють аналіз та адаптацію сучасних наукових досліджень до реалій загальної середньої освіти. Ними запропоновані ефективні дидактичні моделі, що базуються на трансдисциплінарному підході й дають змогу інтегрувати природничі науки, математику, інженерію та технології. Такі моделі сприяють розвитку в учнів критичного мислення, здатності до вирішення комплексних задач і навичок творчого підходу до навчання.
- Наукове обґрунтування інноваційних методик викладання. Завдяки науковому супроводу кафедри впроваджуються передові методи навчання, такі як проблемне, проєктне, евристичне, розвивальне навчання. Значна увага приділяється змішаному та «перевернутому» навчанню, які ефективно інтегрують цифрові технології в освітній процес.
- Розробка освітніх програм для STEM-лабораторій та клубів. У співпраці з кафедрою педагогіки і освітнього менеджменту розроблено рекомендації для функціонування STEM-лабораторій, клубів і факультативів, які працюють у ліцеї. Такі програми дозволяють учням опановувати навички з програмування, робототехніки, тривимірного моделювання, конструювання, дослідницької діяльності тощо.
- Підвищення педагогічної компетентності вчителів. Викладачі кафедри беруть участь в проведенні семінарів, методичних конференцій і воркшопів, спрямованих на підвищення кваліфікації педагогічного персоналу. В особливому фокусі – методика проведення інтегрованих STEM-уроків, використання цифрових платформ і технологій для створення інтерактивного навчального середовища.
- Моніторинг і оцінка ефективності STEM-освіти. Науковці кафедри педагогіки і освітнього менеджменту проводять регулярний аналіз результатів впровадження STEM-освіти, надають рекомендації щодо вдосконалення освітніх процесів, допомагаючи ліцею адаптуватися до нових викликів і запитів учасників освітнього процесу.
- Спільна участь у проєктах та заходах. У межах співпраці з кафедрою педагогіки і освітнього менеджменту учні та вчителі ліцею беруть участь у науково-практичних конференціях, конкурсах, форумах і STEM-фестивалях регіонального та всеукраїнського рівня. Спільні ініціативи, такі як організація інженерних тижнів чи тематичних днів науки, сприяють популяризації технічних та інженерних професій серед школярів.
Співпраця з кафедрою педагогіки і освітнього менеджменту ВДПУ імені Михайла Коцюбинського дозволяє ліцею №20 бути не лише осередком сучасної STEM-освіти, але й платформою для впровадження сучасних досягнень педагогічної науки. Тандем науковців і практиків відкриває широкі перспективи для формування нового покоління інноваторів, інженерів і дослідників.