Освітній Хакатон - "Іду на заміну. Інтегрую свій предмет в урок колеги"
У зимовий четвер 05.12.24 Фестиваль партнерства "Освітній хакатон" проходив під гаслом "Іду на заміну. Інтегрую свій предмет в урок колеги". Учителі проводили інтегровані уроки з математики та інформатики, української мови та хімії, англійської мови та зарубіжної літератури, мистецтва та історії, біології та математики та багато інших. Вони здійснювали не тільки інтеграцію предметів, а й компетентнісний підхід під час проведення навчальних занять, заохочували та мотивували учнів до здобуття знань.
Таїса Гура провела інтегрований урок української літератури та мистецтва в 6-Б класі. Учні не лише ознайомилися з творчістю Лесі Українки, але й відчули глибину її поезії через музику та образотворче мистецтво. Інтеграція кількох видів мистецтва сприяла формуванню естетичного смаку, розвитку творчого мислення та емоційної чутливості. Для глибшого занурення у творчість Лесі Українки учні прослухали музичні композиції, написані на її вірші, створили власну ритмічну композицію, натхненну віршем «Тиша морська», використовуючи музичні інструменти. Учні переглянули ілюстрації, створені на основі віршів Лесі Українки, сворили власний малюнок, який відобразив почуття, викликані віршами та музикою.
Віолетта Суліменко провела інтегрований урок з англійської мови та мистецтва на тему "Музеї у Києві". Учні 7-А класу поринули в атмосферу давнини і віртуально подорожували столицею. Діти вправно розвивали навички читання, говоріння, аудіювання, а також пам'ять, увагу, логічне мислення. Метою уроку був особистісний розвиток, виховання почуття патріотизму, любові до Батьківщини, столиці України, бажання вчитися та аналізувати отриману інформацію. Під час уроку учні створили міні-проєкти (реклами музеїв для туристів), застосовуючи інформацію та знання, які вони отримали.
Учителька Ірина Слободянюк провела інтегрований урок з англійської мови та зарубіжної літератури у 7-Б класі по темі "Відомі детективи Великої Британії". Учні ознайомились з одним із оповідань зі збірки Артура Конан-Дойля "Пригоди Шерлока Холмса", побували на станціях "Упорядкуй події", "Передбачаємо й продовжуємо історію", "Відгадай категорію", "Приховані речі". Семикласники вчились логічно співставляти факти, обмінюватись інформацією, розвивали критичне мислення, дослідницькі та творчі здібності, вміння презентувати результати своєї праці. Вони відчули себе справжніми детективами.
Тетяна Королівська провела інтегрований урок у 7-Б «Населення та держави Південної Америки». Учні мали унікальну можливість поєднати знання з географії, історії та англійської мови в одному уроці, поринули у світ Південної Америки, її країн, народів та культур. Створювали проєкти про країни континенту, готували доповіді англійською мовою. Це був захопливий досвід, що допоміг не лише вивчити новий матеріал, але й покращити мовні навички!
Учителькою Мариною Сішко був проведений інтегрований урок з інформатики та англійської мови у 8-Б класі. Під час навчального заняття учні дізнались про поняття призначення цифрових приладів англійською мовою , формували інформаційну культуру і навички здорового способу життя. Розвитку їх інтересів сприяли такі ігрові моменти: відгадування загадок, гра «Ланцюжок слів», анаграми, цікава інформаційна хвилинка. А також восьмикласники могли релаксувати під час проведення вправ для профілактики втоми очей. Дітям сподобалось навчатись через гру, тому оцінили урок веселими вподобайками.
На уроці інтеграції мистецтва та історії учні 9-Б класу з Ольгою Тітовою ознайомилися з особливостями неокласицизму як культурного й історичного явища. Тема уроку була поглиблена знайомством з творчістю видатної української майстрині Марії Приймаченко. Учні працювали в групах, виконуючи різноманітні завдання: створювали лепбук, малювали чудо-звірів, складали картину-пазл «Галя і козак». Урок став різностороннім дослідженням зв’язку між історією та мистецтвом. Через творчість Марії Приймаченко учні відкрили для себе унікальне поєднання народної культури та модерністських тенденцій.
Церковний Ігор Леонтійович у 9-Б класі провів інтегрований урок біології та математики «Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції». Учні брали активну участь у розв’язуванні біологічних задач, відповідаючи на запитання з біології та математики. Багато позитивних емоцій викликали проведені математичні розрахунки з молекулярної біології, пошук «магічних амінокислот» за триплетами нуклеотидів, фінансові підрахунки з використанням результатів розшифрування геному людини. Засвоївши процеси транскрипції і трансляції, учні конструювали молекулу гормону соматотропіну та пригадали його значення для збереження здоров’я людини, обчислювали масу, довжину молекул ДНК та РНК. Особливий інтерес в учнів викликали застосування математичних розрахунків та особливостей будови ДНК в конструюванні архітектурних споруд людиною (наприклад, пішохідний міст Хелікс в Сінгапурі).
Учителі ліцею №20 створюють міцне освітнє коло для учнів та батьків на засадах інтеграції та партнерства, спішать на допомогу, щоб не було освітніх втрат.