
Тиждень розвитку мовної компетентності - «Генетичний код мови життя»
Другий день тижня розвитку мовної компетентності пройшов під символічною назвою «Генетичний код мови життя». Хоч ця назва і пов’язана з природничими науками, головним фокусом заходів залишалася мова — як інструмент пізнання, осмислення та пояснення світу. Учасники мали змогу зануритися у дивовижний світ біології та хімії, водночас вдосконалюючи свої мовні навички через інтерактивні завдання, дослідницькі проєкти та креативні форми комунікації.
Активно пройшов день у 2-Г класі, де відбувся інтегрований урок на тему «Зерно — корінь життя, слово — корінь мови», учительки Ольга Сиротіна та Тетяна Королівська поєднали знання з природи, мови та елементи STEM-освіти.
Учні досліджували, як з маленького зернятка починається життя рослини, простежували життєвий цикл — від посіву до врожаю. На уроці діти створювали власні STEM-моделі життєвого циклу рослини, працюючи в командах, вирізаючи, склеюючи й підписуючи етапи росту.
У мовній частині уроку учні розглядали слово як «зерно» мови, вчилися визначати корені слів, добирати спільнокореневі слова й створювати прості речення.
Урок сприяв розвитку логіки, креативності та міжпредметного мислення, а ще — виховував любов до слова і природи.
Учителька географії Тетяна Королівська у 5-Б класі відбувся незабутній інтерактивний урок-подорож «Європейський експрес». Учні вирушили у віртуальну мандрівку країнами Європи, подорожуючи на уявному поїзді.
Клас було поділено на три команди, які змагалися між собою, відповідаючи на запитання, розгадуючи загадки та виконуючи тематичні завдання, пов’язані з географією, культурою, мовами та символами європейських країн.
Кожна команда отримувала «квитки» на наступну зупинку лише після правильно виконаних завдань. Було цікаво, динамічно й пізнавально! Діти проявили ерудицію, кмітливість і командний дух.
Такий формат уроку допомагає закріпити знання, розвивати критичне мислення і робить навчання захопливим!
Учні 9-В класу разом із Людмилою Сольською взяли участь у позакласному заході з хімії — ORGANIC BATTLE «БИТВА МОЛЕКУЛ», де продемонстрували не лише знання з органічної хімії, а й креативність, логіку та командний дух! Під час змагання школярі виконували низку інтерактивних завдань: «Розпізнай молекулу», «Органічне доміно, «Органічна історія» та «Хімічний крокодил». Захід пройшов у дружній атмосфері та залишив яскраві враження у всіх учасників. Діти мали змогу закріпити знання з хімії у нестандартній формі, попрацювати в командах та проявити свій творчий потенціал.
В 3-В класі під керівництвом Тетяни Павлюк пройшов урок-подорож формування читацької самостійності під гаслом «Є люди, як зірки, - горять і світять все життя». Учні подорожували до світу оповідань В.О. Сухомлинського. Розширювали інтерес до читання; вчилися висловлювати свою думку; робили висновки, працювали над виробленням навичок свідомого читання; розвивали вміння працювати в групах; розвивали інтерес до книги; удосконалювали навички інтонаційного читання; розвивали мовлення, збагачували словник, пам’ять, спостережливість, уяву; виховували любов та бережливе відношення до природи.
У З-А класі учителька Галина Шарапова провела урок української мови на тему "Наша мова калинова". Учні складали та записували прислів'я про українську мову, ділились думками, що мова важлива і має значення, читали оповідання про рідну мову, та записували вислови про мову відомих письменників.
Марина Бубелянчик разом із своїм 3-Д класом провела урок з ЯДС «Історичні та культурні пам'ятки рідного краю/України. Пошук інформації з різних джерел”. Школярі здійснили цікаву віртуальну мандрівку нашою краіною. Дізналися про історичні скарби нашої держави, про її культурні памʼятки. На уроці діти виконували інтерактивні завдання, створили плакат «Історичні та культурні памʼятки Вінниці», розфарбували мапу України з видатними її місцями, виготовили макет водонапірної башти Вінниці з конструктора Лего.
Сьогодні у 6-Є класі учителька біології Оксана Мукомел провела пізнавальний урок-практикум на тему «Створення квіткового годинника». Учні дізналися, що деякі квіти розкриваються і закриваються у певний час доби, і на основі цього можна створити квітковий годинник.
Працюючи в групах, діти створювали власні моделі квіткового годинника, спостерігали за змінами у вигляді квітів та визначали час за їхнім станом. Це був не просто урок, а справжнє дослідження, яке поєднало безліч наук в одне ціле і допомогли учням краще пізнати природу рідного краю.
Разом ростемо і навчаємося творчо!