
STEM-тиждень - історія STEM винаходів!!!
STEM-весна 2025 подарувала Вінницький ліцей N20 п’ять днів вибухових ідей, технічних знахідок і натхнення! Кожен день це була окрема незабутня подорож, де ми конструювали, моделювали, генерували ідеї, досліджували, перетворювали теорію на практику. Ми STEMили РАЗОМ! Справжнім вибухом став для нас Всеукраїнський STEM -день! Це був день STEM-креативу! Усі супер ідеї, які реалізовувалися з учнями, були не просто цікавими-вони надихали, дивували, мотивували.
Особливо запам'ятався цей день для учнів 2-А класу. Для дітей це був незвичайний день!
Адже до них завітав учитель хімії Ярослав Шаповал, який разом з класним керівником Альоною Матюхою проводили для маленьких дослідників захопливий STEM-урок! Педагоги розширили кругозір учнів, підвищили їхній інтерес до хімічної науки за допомогою розповіді та хімічних експериментів залучили їх до дослідницької роботи, популяризації науки простими, зрозумілими і практичними способами за допомогою демонстрації цікавих експериментів. Спільно демонстрували низку захопливих дослідів: «Фараонову змію»
, «Газову пастку»
, «Кислотний вулкан Цербера», «Бірюзовий капкан»
, «Рожеве марево алхіміка»
. Учителі показали необхідність вивчення хімії для пояснення явищ, які спостерігаються в житті, демонстрували зв'язок хімічної науки з іншими природничими науками. Другокласники у захваті! Адже STEM — це не просто про науку, це про розвиток допитливості, відповідальності й любові до світу навколо нас!
А до учнів 4-В класу у цей день завітала учителька біології та географії Королівська Тетяна, яка провела надзвичайно цікавий STEM-урок: «Птахи та диво життя!»
. Юні дослідники поринули у світ птахів!
Дізналися, як проходить життя пташенят-від яйця до перших кроків у гнізді. А щоб краще зрозуміти цей дивовижний процес, виготовили яскраву поробку: курча, яке «вилуплюється» з яйця!
Це було не лише цікаво, а й весело! Діти поєднали знання з біології, творчість і трішки інженерії. Такий підхід точно пробуджує допитливість і любов до науки
Під час заходу з математики Анастасія Обертинська запропонувала учням 5-Д класу STEM-активності «Десятковий міст». Завданням було побудувати міст із доступних матеріалів (папір, пластилін, дерев’яні палички, нитки тощо), який здатен витримати навантаження. При цьому учні мали використати математичні розрахунки, пов’язані з десятковими дробами (довжина елементів, маса вантажу, розрахунок навантаження на опори тощо).
З учнями шостих класів Тетяна Королівська поринула у STEM-урок, де вони створювали туристичні брошури та подорожували Україною! Цього дня шестикласники стали справжніми туристичними агентами! У рамках STEM-уроку вони поєднали географію, технології, мистецтво й інформатику, щоб створити власні туристичні брошури про найцікавіші міста України. Кожна команда обрала своє місто-Львів, Одесу, Харків, Чернівці, Дніпро чи інші перлини нашої Батьківщини і працювала над тим, щоб представити його в яскравий, привабливий та інформативний спосіб.
Що зробили учні?
Дослідили географічне розташування та історичні пам’ятки свого міста.
Створили дизайн брошури за допомогою Canva або PowerPoint.
Додали QR-коди до віртуальних екскурсій та мап.
Навчилися стисло та цікаво доносити інформацію.
Розвинули навички командної роботи, планування та презентації.
Цей проєкт не лише поглибив знання про Україну, а й допоміг учням застосувати навички 21 століття в реальному завданні. А головне- кожен відчув себе маленьким амбасадором української культури!
Учні 6-Б клас на уроках «Пізнаємо природу» готували модель «Геохронологічна таблиця». Разом із Тетяною Королівською групи дітей вивчали часові проміжки із геологічної історії Землі, досліджували різноманітність рослинного та тваринного світу різних періодів та створювали графічні моделі представників усіх ер.
У Всесвітній STEM -день Лариса Кукса провела захопливий STEM-урок у 6-Є класі, присвячений дослідженню дивовижного світу чисел Фібоначчі та їхнього прояву в мистецтві та природі. Учні поринули в чарівний світ казок, розглядаючи їх під математичним кутом зору. Метою уроку було не лише ознайомити учнів з послідовністю Фібоначчі та її властивостями, але й надихнути їх на творче застосування цих знань. Учні досліджували, як золотий перетин, тісно пов'язаний з числами Фібоначчі, проявляється в композиції художніх творів та природних формах. Урок став успішним прикладом інтеграції STEM-підходу в освітній процес. Під час виконання завдання, діти продемонстрували не лише розуміння математичних концепцій, а й творчі здібності, зумівши поєднати світ казки та світ чисел.
STEM тиждень підійшов до завершення!
Але творчість і прагнення творити у наших дітей безмежна.
Ми не зупиняємося,ми продовжуємо STEMити РАЗОМ ВВідділ STEM-освіти ІМЗО
Тому що це ЦІКАВО!